sobota, 26 lipca 2014

Mini tutorial - bransoletka z kolorowych kwiatuszków

Witajcie

W związku z nagłą potrzebą wykonania w trybie "cito" prezentu dla dziewczynki powstał mini tutorial.
Prezent był dokładnie sprecyzowany - bransoletka z kwiatków "jak broszka mamy".
W trybie natychmiastowym, w niemalże 15 minut owa bransoletka powstała.

Jakie kroki wykonałam opiszę w kolejnych punktach.
Byłam w dobrej sytuacji, ponieważ część rzeczy miałam już wcześniej wykonanych, a mianowicie zszyte kwiatuszki, ale zobaczcie sami:

Do wykonania bransoletki potrzebne będą:

- materiał na pasek, w moim przypadku był to pomarańczowy filc o szerokości 1,5 cm. Długość musicie ustalić sobie na podstawie obwodu dłoni dziecka + ok. 2 cm więcej z każdego boku (do przełożenia przez kółeczko).



- drut do zakończenia (zaplątania) brzegów. Można oczywiście zastosować bardziej fachowe końcówki, ale ja ich po prostu nie miałam. Z braku drutu można końcówki zszyć i też będzie dobrze.




- 2 kołeczka + karabińczyk. Gdy i tego w domu nie mamy, to nie problem. Należy wyciąć dłuższy pasek i bransoletkę zawiązywać. To nie jest super profesjonale podejście do tematu, ale tu wcale o to nie chodzi. Chcemy szybko wykonać ozdobę dla dziecka.

- kwiatki. Kwiatki to zszyte, wcześniej opalone płatki z tiulu i organzy. Uważam, że doskonale będzie wyglądać każdy materiał, może się nawet nieco "siepać" (bransoletka ma wtedy inny styl i urok).




- nożyczki, igła do szycia, cążki do cięcia drutu (opcjonalnie), nici.

Możemy przyszyć do tej bransoletki niemalże wszystko: guziki, pompony, wszelkie ozdoby jaki posiadamy. W moim przypadku miała być podobna do broszki.


 Gdy już zgromadziliśmy niezbędne materiały przystępujemy do zamocowania kuleczek.
Tak jak na zdjęciu poniżej: przekładamy materiał przez kółeczko i albo oplatamy drutem, albo zszywamy.

Bardzo ładna instrukcja jak zakańczać w ten sposób jest na stronie:  http://lc.pandahall.com/articles/787-attaching-a-cord-end-style-3.html;jsessionid=7CC5C326F8E63823A057A3E930164A04

Zajrzyjcie, pokazane bardzo dokładnie.





 Końcówki mamy wykonane. Przystępujemy do przyszycia kwiatków. Aby wykonać kwiatki należy wyciąć kilka różnej wielkości płatków z różnych kolorów tkanin na jeden kwiatek. Gdy tkanina się "siepie" można brzegi opalić na świeczką.
Można od razu przyszywać płatki, (formując kwiatek) do paska, ale ja z uwagi na posiadanie już gotowych, przyszyłam kwiatki w całości. Można naszyć na środki kwiatków koraliki, guziczek, pompon, czy też inną dekorację. U mnie są małe granaty (tak miałam zrobione).




Zszyte i po pracy. Bransoletka gotowa dla małej księżniczki.


Nie było z tym dużo pracy, przyznacie sami.
Jest to także doskonały sposób na wspólną zabawę, na wspólne szycie, zwłaszcza, że mamy wakacje i trzeba te nasze dzieci "czymś zająć".
Gdy moje dziecko było małe, to malowałam z nim szklane bombki (mam do dziś), butelki, pisanki.  Robiliśmy łańcuchy z kolorowych papierów, jak dawniej i wiele wiele innych plastycznych rzeczy i nie tylko (piekliśmy ciasteczka).  I mimo, że to chłopiec, to chętnie się tym zajmował, a wiecie dlaczego? Bo był z mamą. Mama wreszcie miała czas tylko dla niego. Teraz ma 16 lat i już nie maluje niczego (haha), ale wspomina te czasy z uśmiechem na ustach.
Mam nadzieję, że ten mini tutorial przyda się i będzie motorem do takich właśnie, wspólnych rodzinnych zabaw.

Na koniec napiszę Wam, co mi powiedziała kiedyś mama małego pacjenta, którego badałam: "Kiedy był mały, to chciałam go zjeść, teraz żałuję, że tego nie zrobiłam" (rzecz jasna w niedosłownym tłumaczeniu). Czasami należy się zatrzymać i ustalić priorytety, bo może być na wiele rzeczy później za późno (po prostu).

Życzę wspaniałej zabawy.
Pozdrawiam :)
Beata


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz