piątek, 18 lipca 2014

Tysiące żurawi na zdrowie

Czytając różne ciekawostki na temat koloru, na temat czerwonego, natknęłam się na czerwone suknie ślubne. Później brnęłam dalej i znalazłam kolejne ciekawostki.


Tysiące żurawi, na zdrowie

Według dalekowschodniej legendy, żurawie żyją tysiąc lat, są więc szczęśliwym znakiem.
Jeśli ktoś z bliskich zachorował, składano dla niego z papieru tysiąc żurawi, życząc mu w ten sposób tysiąc lat życia i zdrowia. (Źródlo: Moje Hobby, Linda Petrina, renzo Zanoni; Świat Książki, Warszawa 2003 )

Czy znacie tę legendę. Kto zna ?


Źródło: http://zszywka.pl/p/drzewo-z-zurawiami-645281.html


Dawno temu w Chinach, ho zwany też żurawiem był symbolem długowieczności. 
Był on również symbolem mądrości, prawdopodobnie ze względu na pozę "kontemplacyjną" jaką ptak przybiera, stojąc. 
Żurawiowi przypisuje się rownież urodę (uważa się go za najpiekniejszego z ptaków), głos (jedyny potrafi modulować dźwięki), elegancję (jego taniec godowy jest fascynujący).

(Źródlo: Moje Hobby, Linda Petrina, renzo Zanoni; Świat Książki, Warszawa 2003 )


Żuraw, fot. Tomasz Skorupka   www.tomaszskorupka.pl 
Źródło: 
http://plamkamazurka.blox.pl/2013/06/Zuraw.html


A poniżej linki do stron z instrukcją: jak zrobić żurawia z papieru:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz