poniedziałek, 11 kwietnia 2016

X Wiosna na polu i w ogrodzie

Ostatni już post na dzisiaj.
Dzisiaj niedziela, a więc czas na relaks i odpoczynek. Odpoczywałam zatem w dwojaki sposób: trochę na komputerze (pisząc posty), trochę na łonie natury.
Dzisiaj byłam na jarmarku:





To było wyjście czysto prywatne, dla przyjemności. Spotkałam się z koleżankami. Obejrzałam propozycje wystawców.
Na targach można było kupić całe mnóstwo różnorakich sadzonek drzew i krzewów oraz kwiatów.
Spośród ofert żywnościowych nie zabrakło domowej, swojskiej wędliny, chlebów pieczonych według tradycyjnych receptur, miodów i ich przetworów. Były sery z lokalnych przetwórni i wiele innych smakołyków.

 

Jest jednak coś co zwróciło moją szczególna uwagę, jako że ostatnio trochę się tym interesuję: gospodarstwa ekologiczne i ich produkty.
Na stoiskach było to co mnie ostatnio „kręci”: soki, powidła i inne przetwory z kwiatów jadalnych, a jest ich nawet całkiem dużo. Herbatki owocowe wg własnych pomysłów, ocet jabłkowy (sama nastawiłam, jest w fazie dojrzewania), mydła ręcznie robione. 
Skosztowałam jednak czegoś co wzbudziło moje zdziwienie: pieczona kaszanka orkiszowa. Patrzę na podpis, stoję i oczom nie wierzę. Tak to była pieczona jak pasztet kaszanka z orkiszem – wyśmienita w smaku. Zareklamuję te gospodarstwo, ponieważ właścicielka nie tylko, że upiekła tę kaszankę i całe mnóstwo innych pyszności, to jeszcze była bardzo miła i w sposób ciekawy opowiadała o swojej pracy. Słuchając jej byłam pewna, że to co robi sprawia jej radość i jest to jej pasja.

A oto i wizytówka:
Ekologiczne Gospodarstwo Rolne
Dariusz Dąbrowski
Hołowienki 66 B, gmina Sabnie
Zapraszam w imieniu właścicieli gospodarstwa.

Trzeba promować naszą polską kulturę, tradycje i obyczaje. To co tworzymy jest piekne i zasługuje na najwyższe zaszczyty. Ileż w tym jest serca, cierpliwości i pracy. 

Jeśli czas pozwoli to i ja wybiorę się tam w tym roku. Zobaczymy jak będzie.
Pozdrawiam
Beata

PS.
Znalazłam stronkę, może Was zainteresuje:http://ekolandwschodniomazowiecki.pl/otwarte.php

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz