czwartek, 18 lipca 2013

Pracownia Rękodzieła Artystycznego "Acoya" na Jarmarku ŚW. Dominika Gdańsk 2013

Witam moi mili








Chciałam się podzielić z wami swoją radością.
Od jakiegoś już czasu myslałam o uczestnictwie w  Jarmarku św. Dominika , ale że jestem jakiś taki nieudacznik organizacyjny i "cykor", to zawsze na pomysłach się kończy (a pomysłów to ja mam tysiące). Nie umiem się zorganizować, odważyć, nie potrafię "pójść na całość", zawsze coś mnie hamuje i kończy się na planach.
Tym razem los się do mnie usmiechnął i będę uczestniczyć w Jarmarku  w tym roku, dokładnie 02.08.2013. 
Będę brała udział pod skrzydłami:




http://www.facebook.com/creativepoland


Parę słów o CREATIVE POLAND (link powyżej):

Informacje

Celem CREATIVE POLAND jest stworzenie partnerstwa, dzięki któremu możliwe będzie rozwijanie polskiego sektora kreatywnego, żeby jak najlepiej wykorzystać talent, wiedzę i doświadczenie ludzi twórczych.
Misja
Tworzymy nową markę pod którą chcemy zintegrować ludzi kreatywnych różnych dziedzin. Naszym celem jest profesjonalizacja poprzez usługi szkoleniowe i doradcze, a z drugiej strony promocja działalności kreatywnej. Chcemy aby marka Creative Poland stała się atrakcyjnym partnerem dla ludzi biznesu i organizacji pozarządowych oraz organów administracji publicznej. Dodatkowo w przyszłości chcemy promować polskich twórców zrzeszonych w Creative Poland zarówno w kraju jak i za granicą.
Opis firmy
Towarzystwo Amicus to niezależna organizacja non-profit, już od 14 lat zajmująca się szeroką działalnością na polu informacyjnym, szkoleniowym, edukacyjnym. Celem instytucji jest budowanie trwałego i przyjaznego porozumienia pomiędzy obywatelami, firmami i administracją publiczną oraz wsparcie pożytecznych inicjatyw obywatelskich.

W realizacji projektu Towarzystwo wspomaga Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe z Białegostoku i Miasto Stołeczne Warszawa oraz Urząd Miasta Łódź.
Opis
Naszym głównym celem jest zwiększenie dynamiki i możliwości rozwoju polskich przemysłów kreatywnych. Chcemy osiągnąć to poprzez realizację trzech podstawowych założeń:

Po pierwsze - tworzymy partnerstwo na rzecz rozwoju polskiego przemysłu kreatywnego. Skupienie właściwych ludzi, firm i instytucji to szansa podjęcia wspólnych, bardziej ambitnych i skuteczniejszych działań. Wierzymy, że razem można więcej.

Po drugie - świadczymy bezpłatne usługi szkoleniowe i doradcze kierowane do przedstawicieli kreatywnych firm i osób nieprowadzących działalności gospodarczej. Odpowiednie przygotowanie merytoryczne jest kluczem do sukcesu.

Po trzecie - będziemy promować w kraju i za granicą uczestników CREATIVE POLAND.

Zapraszamy do udziału w CREATIVE POLAND wszystkie osoby, ceniące kreatywność. Naszym partnerem może być każda osoba czy instytucja wspierająca ludzi którzy w swojej pracy wyznaczają trendy i tworzą nową jakość.





Jak ja się cieszę z tego uczestnictwa, tego nie da się opisać, zwłaszcza, że nigdy na nich nie byłam, nawet jako widz - obserwator.

Zapraszam więc wszystkich do Gdańska 02.08.2013. Pracownia Rękodzieła Artystycznego "Acoya" 

będzie miała swój debiut na takiej dużej imprezie plenerowej, z takimi tradycjami ...



(Źródło zdjęcia: http://irsapartments.pl/pl/node/310)







Teraz kilka słów o tradycji Jarmarku, zaczerpnięte z Wikipedia 




Tradycja Jarmarku liczy 750 lat, odkąd został on ustanowiony bullą papieską Aleksandra IV w 1260 roku na wniosek dominikanów. Stąd wywodzi się jego nazwa.
Jarmark miał na celu nakłonienie wiernych do uczestnictwa we mszy odpustowej w dzień św. Dominika (wówczas 4 sierpnia), dzięki której można było otrzymać 100 dni zwolnienia z czyśćca. O godz. 12:00 rozbrzmiewały dzwony obwieszczające rozpoczęcie Jarmarku na placu Dominikańskim. Ludowy festyn pierwotnie służył nabożnym modłom i zabawie, a później przekształcił się w imprezę handlowo-kulturalną o dużym znaczeniu dla miasta. Początkowo odbywał się na placu Dominikańskim, ale wraz z postępującym rozwojem imprezy plac szybko okazał się zbyt mały i Jarmark przeniósł się w okolice Wałów Jagiellońskich i ul. Długiej. Zaczęły także powstawać nowe, dodatkowe place targowe, takie jak Targ Drzewny, Sienny, Węglowy, Wąchany, Rybny, których nazwy pochodziły od towarów, jakimi na nich handlowano, oprócz Długiego Targu, którego nazwa pochodzi od jego kształtu. Na sierpniowe Jarmarki do portu Gdańskiego przybywało ok. 400 statków z różnych krajów. Dawniej można tam było zakupić pierniki toruńskie, kaszubską ceramikę, czeskie szkło, wschodnie futra i dywany, angielskie sukno, cygańskie garnki, gdańską wódkę i bursztyn. Oprócz kupców zbierali się tam także liczni cyrkowcy, kuglarze, akrobaci i zespoły teatralne.
Jarmark św. Dominika stał się ważnym świętem, na które przybywała szlachta, a nawet sam król. Dla gdańszczan najbardziej pamiętny był Jarmark z 1310 roku, kiedy to korzystając z nieobecności w mieście króla Władysława ŁokietkaKrzyżacy po raz pierwszy złupili miasto, mordując część kupców i ludności, przebywających na Jarmarku.
Jarmark św. Dominika odbywał się w Gdańsku corocznie przez kilka wieków, dopiero II wojna światowa spowodowała, że zniknął z miasta na 33 lata. W 1972 roku z inicjatywy Wojciecha Święcickiego, dziennikarza popularnej gdańskiej popołudniówki „Wieczoru Wybrzeża”, powrócono do tradycji Jarmarku. W latach siedemdziesiątych Jarmark był przede wszystkim imprezą handlową, umożliwiającą zakup poszukiwanych towarów. Na specjalnych pokazach nazywanych „Żywym Żurnalem” można było zobaczyć najnowsze, polskie kolekcje odzieżowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz