poniedziałek, 29 grudnia 2014

Historia biżuterii, mody i jubilerstwa

Historia

To kolejny punkt w moich planach na 2015 rok.
O co chodzi?
Nie wystarcza mi już zwykłe wykonywanie biżuterii. Pragnę posiąść wiedze o jej historii, o jej wiekowej ewolucji.
Marzę o tym aby rozpocząć przygodę od początków pojawienia się ozdób na świecie, przez kolejne epoki, kolejne trendy w modzie, z uwzględnieniem technik i metod jej powstawania.
Będę szukać, szperać i pisać o historii biżuterii, mody i jubilerstwa.

Niestety poza Wielka Historią Świata i jeszcze kilkoma pozycjami, posiadam niewiele książek historycznych, a już żadnej, która zajmowała by się tylko i wyłącznie historią biżuterii, mody czy jubilerstwa. 


Wszystkie informacje bedę pozyskiwać z Internetu.
To jest olbrzymi projekt, zapewne na lata. Nie zamierzam się spieszyć. To ma być przyjemność, przygoda, podróż, a nie "gonitwa".
Myślę, że wiele razy moje projekty biżuterii będą spójne z danym tematem, albo będą przynajmniej do niego nawiązywać. Tak nie będzie zawsze i nie jest to moim zamiarem, ale zobaczymy jak będzie.
Chciałabym poznać biżuterię z całego świata, w różnych stylach, wykonanych różnymi technikami. wszystko to po to, aby wreszcie się określić.
Nadal nie umiem powiedzieć jaka biżuteria przemawia do mnie najbardziej. Wiem, czego nie lubię i czego nosić i robić nie zamierzam, ale nadal nie wiem jaki styl mi jest najbliższy.
Ciągnie mnie od lat do metalu, do blachy, ale mam tez słabość do tkanin. Może by tak połączyć te dwie ścieżki. Ponownie zainteresowały mnie perły, które na jakiś czas odrzuciłam zupełnie nie wiem dlaczego. Zobaczymy, co z tego projektu wyniknie.

Gorąco Was zapraszam do mojej historycznej podróży. Już wiem, że będzie cudowna, romantyczna, ciekawa.
Kolejne posty znajdziecie w nowo utworzonym folderze: Historia.
Tymczasem już Was opuszczam.
Miłego dnia życzę :)
Beata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz